Rasta, Reggae, Cocktails en Relaxen! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van chielental - WaarBenJij.nu Rasta, Reggae, Cocktails en Relaxen! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van chielental - WaarBenJij.nu

Rasta, Reggae, Cocktails en Relaxen!

Door: Chantal

28 Augustus 2006 | Costa Rica, San José

Cahuita staat omschreven als het ontspannen, trendy en soms gevaarlijke badplaatsje aan de Caribische kust. Hierover kunnen wij meepraten. Ons plan is nl. een paar dagen voor terugreis naar Nederland hier relaxen. Als we aankomen, valt het ons op hoe rustig het hier is. Dit komt vooral omdat iedereen pas 's avonds tot leven komt en het verder in onze hele reis nergens echt druk is geweest. Op onze eerste avondje in de plaatselijke kroeg komt al naar voren hoe echt reggae het hier is. Met Bob Marley op de achtergrond wordt ons al het één en ander aangeboden aan genotsmiddelen. Vervolgens vindt er een vechtpartijtje tussen wat locals plaats. Echt relaxt hier!! De volgende dag maken we zelf een wandeling door het national park wat 1 minuutje lopen ligt van ons hotel. Hier spotten we dit keer zelf de apen en vogels. Hier zijn we ondertussen goed in geworden en dit geeft echt een kick. 's avonds heerlijk gegeten en tot onze verbazing zelfs humus op... Het is hier echt multi-culti. Vervolgens vertrekken we de volgende dag op tijd naar Puerto Viejo. Dit is ook zo'n heerlijk relaxt dorpje aan de kust. Hier huren we fietsen en maken een tocht naar Punta Uva. Onderweg komen we steeds mooier wordende stranden tegen en kijken we bewonderenswaardig naar de surfers. Wat is het geweldig hier!