Schildpadden - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van chielental - WaarBenJij.nu Schildpadden - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van chielental - WaarBenJij.nu

Schildpadden

Door: Chantal

27 Augustus 2006 | Costa Rica, Cahuita

Na in stijl afscheid te hebben genomen van La Fortuna zijn we via Tortuguero naar Cahuita gereisd aan de Caribische kust.
In La Fortuna liet de Arenal eindelijk zijn topje zien en dus konden we om 16.00 uur, 24.00 uur jullie tijd mijn verjaardag vieren met bananentaart en imperialbier.
De volgende dag zijn we om 08.00 opgehaald voor de lange rit en bootreis naar Tortuguero. De rit ging door de heuvels van het Noorden waarna we aankwamen bij de grote bananenplantages aan de kust. Hier pakte we de boot door de talloze riviertjes, kreekjes en kanalen. Aangekomen in Tortuguero meteen een tour geregeld naar de #1 atractie: de schildpadden.
Ieder jaar in augustus en juli komen de groene zeeschildpaddames aan land om hun eieren te leggen. Dit wonderlijke proces hebben we van heel dicht bij kunnen meemaken.
Die beestjes zijn ruim een meter lang en bijna een halve meter hoog, echt enorm dus. Het was heel vreemd om de dames met zo veel zorgvuldigheid bezig te zien met hun kroost.
Het was allemaal heel goed geregeld en schilpaddenredders over de hele wereld komen hier kijken hoe het moet. Echt een bijzondere ervaring.
Foto´s hebben we uiteraard niet, aangezien de dames hiervan schrikken.
Vandaag zijn we doorgereisd naar Cahuita waar we nog wat strand en wolken pakken voordat we weer terugkeren naar jullie allemaal.
Tot gauw weer.....

• 26 Augustus 2006 - 22:23

Kim:

lachen zeg, zo'n enorm vrouwtje voor je. Hoe groot zijn die eieren wel niet dan??

• 26 Augustus 2006 - 22:39

Chantal En Michiel:

De eieren zijn eigenlijk net zo groot als die van eem kip. Dus dat valt wel mee. Alleen leggen ze er zo´n 100 per keer. Dus dat is een flinke klus van een uurtje...

• 27 Augustus 2006 - 08:42

Wim En Lijda:

hoi lieverds, wel een beetje laat maar toch even een reactie van ons op jullie verhalen en foto's. Chiel, misschien als je die giftige kikker kust verandert hij wel in een prins???? Geweldig al die dieren, de mooie natuur etc.
    Dit moet vast een reis zijn om nooit te vergeten. leuk om later aan je (klein)kinderen te vertellen!!!! Die fruittentjes lijken mij ook wel wat. Ziet er lekker uit. Wachten op jullie volgende berichten en zijn vrijdagochtend natuurlijk aanwezig op het vliegveld in Brussel. Kan niet wachten.
    Liefs wim en lijda

• 27 Augustus 2006 - 08:45

Wim En Lijda:

Jammer dat we geen foto's van de schildpadden kunnen zien maar de rust van moeder en kind is belangrijker, dus ....
    hopelijk hebben jullie nog een paar dagen mooi weer om aan het strand te genieten, want hier is het nog steeds waardeloos.
    We geloven ook niet meer dat er nog mooi weer komt, dus genieten maar daar. Liefs lijda en wim

• 27 Augustus 2006 - 09:12

Nicole:

Ik vind jullie foto's echt geweldig!! Lijkt me super om daar te zijn.
    Geniet ervan!

• 27 Augustus 2006 - 09:17

Ton & Ria:

Hoi troelekes. Bedankt weer voor de update en de mooie foto's. Geniet nog maar even van het strand en de zon, want de vooruitzichten zijn kl....
    Vandaag naar Alphen, want Joost wordt (juridisch) volwassen. Groetjes en knuffels en tot ziens (wordt zo'n beetje tijd..)

• 27 Augustus 2006 - 11:32

Patricia:

Hoihoi!
    Bijzondere ervaring om de schildpadden hun eieren te zien leggen, geweldig! Zo pikken jullie toch maar hier en daar mooie momenten mee. Nu nog een weekje voor jullie en hopelijk vol met zonnestralen! Maar wij zijn gisteren ook nog naar het strand (Scheveningen) geweest, jaja..... weer een beetje zon gevoeld, alleen deze zee bracht veel troep mee... ;-(

• 27 Augustus 2006 - 11:56

Wendy En Leah:

Elke keer weer genieten als we jullie berichtjes en foto's krijgen. Dit is volgens mij echt een supervakantie! Kan me eigenlijk niet voorstellen dat jullie aan het aftellen zijn....Maar wel fijn om jullie snel weer te zien!

Hier alles OK, shitweer, maar dat wisten jullie al. Zelfs verwarming al aangehad...Stef trakteert...(grapje). Met Leah gaat ook alles prima. Eet haar buikje vol aan wortels, bananen en sperziebonen. Zelfs als ze huilt eet ze ondertussen gewoon door...

Dikke kus
    Wendy en Leah

• 27 Augustus 2006 - 18:51

Saskia:

Hoi Chantal en Michiel,
    foto's zien er waanzinnig uit en aan jullie verhaaltjes te merken, zien jullie ontzettend veel mooie en aparte dingen. Ziet er allemaal super uit. Geniet er nog maar goed van!!!

• 28 Augustus 2006 - 07:10

Erwin & Ingrid:

Lieve Chantal & Michiel,

Ongelooflijk dat jullie vrijdag alweer terug komen. Ik zal jullie reisverhalen en prachtige foto's wel gaan missen denk ik. Maar ik ben blij dat je vanaf volgende week weer lekker mee traint !!!!
    Michiel, nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!! Heel veel plezier en ga door met het maken van die schitterende foto's...

• 28 Augustus 2006 - 19:38

Ursula:

en bedankt nu kan ik niet meer slapen door kroko.....

• 29 Augustus 2006 - 11:46

Ton & Ria:

we weten niet of jullie het nog zullen lezen, maar in elk geval zovast een hele goede en voorspoedige terugreis!!!
    Tot gauw.

• 29 Augustus 2006 - 19:04

Marcel En Nicole:

He! Wat een goede verhalen. Toch nog Tortuguero en dan daarna relaxen in Cahuita. Helemaal super. Denk wel dat je lang op een lunch moet wachten, ze lopen niet hard daar. Michiel nog van harte gefeliciteerd van een al weer werkend stel. Groetjes Marcel en Nicole