Caribische eiland? - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van chielental - WaarBenJij.nu Caribische eiland? - Reisverslag uit Bocas del Toro, Panama van chielental - WaarBenJij.nu

Caribische eiland?

Door: Chantal

18 Augustus 2006 | Panama, Bocas del Toro

Het onwaarschijnlijke is gebeurd! Vandaag hebben we de hele dag zon gehad. Gisteren heeft het de hele dag gespoeld. We waren echter niet de kinderachtigste dus we gingen lekker mee op een tour naar wat omliggende baaitjes, strandjes, etc. Dit om lekker te snorkelen e.d. Nat wordt je tenslotte toch.
De tour begon met een prachtig tochtje langs mangrovenbossen waar normaal gesproken allerlei vogels nestelen, maar aangezien het regende zaten deze vast ergens binnen te kaarten of zo.
Vervolgens kwamen we aan in Dolphin's Bay. Een plek die bekend staat om zijn.... kwallen. Omdat er zo veel kwallen zijn komen er ook veel dolfijnen want die eten kwallen zonder blijkbaar hun tong te verbranden. Even waren we bang de dolfijnen te missen, maar na wat rondjes waren we opeens omsingeld door deze diertjes. Het is een publiek geheim dat ik (Michiel) een ongelooflijke bloedhekel heb aan dolfijnen, maar deze konden er mee door. Ze sprongen leuke hupjes en deden andere olijke dolfijnendingen. Gelukkig maakte ze niet van die flippergeluidjes, anders waren al mijn vooroordelen bevestigd.
Na genoeg plaatjes te hebben geschoten zijn we naar Coral Cay gevaren. Op dit mooie rif hebben we lekker gesnorkeld. Apart gevoel om de striemende regen op je rug te hebben in plaats van de zon. Veel visjes gezien en het was echt mooi.
Na onze lunchbestellling te hebben doorgegeven bij een restaurant gingen we op weg naar Zapatilla National Marine Park. Na ongeveer 100 meter zijn we omgedraaid omdat er geen wolken meer te zien waren alleen regen en nog eens regen. We zijn toen vervroegd gaan lunchen. Hier hebben we uiteindelijk 2 uur gezeten waarna het droog werd. Toen uiteindelijk toch in Zapatilla aangekomen. Dit zijn 2 bloedmooie bounty eilanden zonder inwoners (de laatste inboorling zit in de Zoo van Panama Stad). Hier hebben we een rondje gelopen over het hele eiland en nog wat rondgepoedeld. Het echte survivorgevoel.
Hierna weer terugggegaan naar Bocas Stad om weer warm te worden.
Vandaag scheen dus wel de zon. Dit hebben we gevierd met nog een tochtje op de boot. Wederom prachtige snorkelplekjes bezocht en weer rode schouders opgelopen, maar nu van de zon. Hoogtepunt vandaag was Red Frog Beach. Een schitterend strand met hoge golven en een goede caribische vibe, Jaa Man.
Dit tochtje was met een italiaans/duits stelletje en een amerikaans stel. De laatste hadden een enorme koelbox met veul bier. Het is dus vandaag wederom niet gelukt om van de alcohol af te blijven. Om onze laatste avond in Bocas te vieren gaan we maar weer wat cocktails drinken zo meteen.
Morgen gaan we weer lekker vliegen, kijken of het weer zo spannend wordt.
Dag allemaal weer...

• 17 Augustus 2006 - 23:29

Chantal:

Ursula,
    En speciaal voor Hille een foto van een krabbetje dat achter onze tenen aan kwam.....

• 18 Augustus 2006 - 07:41

Kim:

ha ontdekkingsreizigers,

moeilijk om daar niet te blijven hangen zeker?? Samen verder op een onbewoond eilandje?? Niet slecht. Nou, aan lowlands missen jullie denk ik ook niet veel. Komt met bakken uit de lucht en de temp. komt dit weekeinde niet boven de 20 graden! Kun je beter daar in de regen zitten.

Gave foto van flipper!! Chiel kan niet anders of je moet er een beetje verliefd op zijn geworden!

Doei doei

Kim

• 18 Augustus 2006 - 10:48

Joao:

Wow! Volgens mij gaat het wel goed met jullie! Ik heb even eeninhalslag gemaakt met lezen en foto's kijken. Veel gedaan al. Mooie foto van de jumping dolphin. Veel plezier bij het vervolg!

• 18 Augustus 2006 - 14:08

Sannie:

Michiel, het heeft me wel geschokt dat jij een hekel hebt aan flipper hoor! Hoe kan je nou een hekel hebben aan het meest schetige dier op de aardbol? Chantal, jij toch niet zeker he???
    Nou het ziet er allemaal super relaxed uit bij jullie. Doe het lekker rustig aan he! Groetjes Sannie

• 18 Augustus 2006 - 14:43

Ton & Ria:

Hoi, troelekes
    Bedankt weer voor de uitvoerige update vanuit het verre Panama; en zo leer je nog eens wat; nooit geweten dat Michiel een hekel heeft aan flippers (en toch een goede opvoeding gehad....).
    Wat we ons overigens nog afvroegen of op red frog beach nou ook rooie kikkers zitten of alleen een wat verdwaasd kijkend krabbetje? Susses met de geplande vliegreis: debloedstollende details horen we wel weer achteraf.

Houdoe hee

Houdoe hee
    Ton & Ria

• 19 Augustus 2006 - 13:46

Ursula:

ik vrees dat Hille nu echt nooit meer in zee/zwembad of zelfs bad durft na het zien van deze foto... dit is met recht een echte krab... nog meer dan ik...
    Maar ik heb ook sterk mijn vraagtekens bij het niet kunnen adoreren van dolfijnen....schitterende foto's. Have fun!
    groet Ursula.