Op stap met Eduardo - Reisverslag uit Boquete, Panama van chielental - WaarBenJij.nu Op stap met Eduardo - Reisverslag uit Boquete, Panama van chielental - WaarBenJij.nu

Op stap met Eduardo

Door: Chantal

13 Augustus 2006 | Panama, Boquete

Vanmorgen om half negen werden we opgehaald door Eduardo die ons mee zou nemen op een hike door de omgeving hier in Boquete.
Na een autoritje van ongeveer een kwartier met een taxi kwamen we aan bij een kruising met een aantal paadjes. Een ervan ging stijl omhoog en je raadt het al... die was voor ons.
Na een uur stevig klimmen en klauteren, waarbij onze vriendelijke gids regelmatig pauzeerde om onze laaglandlongetjes lucht te laten happen kwamen we aan op een soort alpenweide. Volgens Edo was het hier 2000 m. hoog. We hadden prachtig uitzicht over de bergen en Barro Alto, de vulkaan hier in de buurt die de hoogste berg van Panama is.
De terugweg ging door verschillende grassen en langs allerlei bomen met daarin verschillende plantjes.
Edo stopte zijn broek in zijn sokken en maakte voor iedereen een stok. Dit om het dalen te vergemakkelijken en tegen de slangen. Daar stonden we dan dan in onze korte broekjes... Maar goed. What goes up must come down.
Na de terugweg naar het kruispunt gingen we een tochtje maken door regenwoud naar een waterval. Deze tocht was zeer indrukwekkend met mischien we de grootste bomen die we ooit hadden gezien, overal water, lianen, muggen, etc.
De waterval was heel erg mooi en zeer hoog. Op de terugweg hebben we nog een groepje apen zien spelen met hun jongen, een luiaard zien hangen, vlindertjes zien vlinderen. Als klap op de vuurpijl zagen we tenslotte nog een koppeltje quetzals. Een van de zeldzaamste en mooiste vogels van Midden-Amerika.
Na het regenwoud nam Edo ons nog mee langs indianendorpjes, koffieplantages en de Rio weet ik veel.
Echt een schitterende tocht, nu genieten van heerlijk biertje. Morgen hebben we een binnenlandse vlucht naar Bocas del Toro. Al een beleving op zich als ik die kleine vliegtuigjes van Aeroplas heb gezien. Hier waarschijnlijk geen lichaamsholteonderzoeken dus dat scheelt dan weer.
Dag maar weer....

• 13 Augustus 2006 - 21:23

Ursula:

lichaamsholteonderzoeken???? heb ik iets gemist?

• 13 Augustus 2006 - 21:37

Michiel:

Nou ja. Overdrachtelijke lichaamsholteonderzoeken dan. Echt gezellig waren ze niet op het vliegveld van Miami. En dat was nog voor die toestanden in Engeland.

• 13 Augustus 2006 - 22:28

Chantal:

Zoals jullie kunnen zien zitten er geweldige foto´s bij van een geweldig stel. Onze gids Eduardo is denk ik namelijk ook fotograaf. Elke keer als er een mooi uitzicht of iets dergelijks was, wilde hij een foto van ons maken. Zoals jullie zien is het een hele goede fotograaf.

• 14 Augustus 2006 - 06:31

Rianne:

Hi leuk stel,

Ziet er geweldig uit allemaal! Ben zwaar jaloers natuurlijk. Hier is het weer een saaie grijze dag, dus zelfs geen parkfeest voor ons...

Groetjes,

Rianne

• 14 Augustus 2006 - 09:43

Martine, Boris En Hidde:

He hallo, wat een mooie foto\'s weer. Ik vroeg mij inderdaad al af hoe dat geweldige stel op de foto is gezet, leek mij niet iets voor de zelfontspanner (niet echt stenen of paaltjes in de buurt om het fototoestel op te zetten...)
    Leuk om zo jullie belevenissen te volgen. Klinkt allemaal erg goed! Vandaag is het hier regen, koud, wind, regen; echt weer dus om lekker lang in je pyama te blijven zitten om (vakantie)foto\'s in te plakken met een kop warme chocolademelk... (enigzins lichtelijk overdreven, maar toch)

Veel plezier en succes met de binnenlandse vlucht..

GroetN, Martine

• 14 Augustus 2006 - 10:10

Nicole:

Het ziet er echt allemaal super uit zeg! Mooie foto's en verhalen. Tja, ik kan niets anders dan beamen dat jullie maar heel blij moeten zijn dat jullie daar zijn en NIET hier..in het regenachtige, kille Nederland. Warme chocolademelk overdreven?? Nee Joh!
    Maar eh..ik hoop dat jullie veel veel mooie dingen mogen meemaken/tegenkomen. Geniet ervan!

• 14 Augustus 2006 - 10:18

Ton & Ria:

Hoi leuk stel,
    Na een arbeidsintensief weekend op Leah passen nu pas dus een reactie. Leuke foto's en een goed verhaal. Om jaloers op te worden bij 16 graden en gestaag vallende regen... Wat een fantastische manier om op de hoogte te blijven. We zien uit naar jullie verhalen. Succes in het vliegtuigje.
    Groeten en knuffels

• 14 Augustus 2006 - 13:28

Patricia:

Hoihoi! Goed dat jullie een gids hebben gecharterd, hierdoor zie je nog veel meer en dat hij ook nog een amateurfotograaf is, is mooi meegenomen. Wilde Edo zelf niet op de foto??
    Is de vlucht goed verlopen?

Patricia
    x

• 14 Augustus 2006 - 14:36

Erwin & Ingrid:

Hoi, hoi,

Die foto's van jullie maken een hoop goed. Hier regent en regent het aan een stuk door! Goed volhouden die berichtjes van jullie, echt helemaal top!!! Vanavond eerste training. Chantal, ik zal echt heel vaak aan de foto's van jou in de hangmat gaan denken vrees ik..... Geniet van elkaar. Lieve groetjes, Erwin&Ingrid&Lars&Sanne

• 14 Augustus 2006 - 15:00

Naomi:

Nou, wat een belevenissen allemaal! Ziet er echt supermooi uit daar. Ik vertrek binnenkort voor een lekkere vakantie, dus via deze weg: nog veel reisplezier!

Groetjes Naomi

• 14 Augustus 2006 - 17:08

Lijda En Wim:

Ik snap Eduardo wel dat hij jullie op de foto wil zetten, hij is natuurlijk erg gecharmeerd van de kuiten van Chiel , mooie blanke pootjes, maar alle gekheid komen jullie nog wel terug na al dit moois??

• 14 Augustus 2006 - 22:00

Chantal:

Hoi allemaal,
    Leuk om van zoveel mensen wat te horen! Echt gezellig!! Edo staat op de foto bij die hele grote boom. Ja we moesten onze gids natuurlijk ook even vastleggen voor ons album.
    En Ingrid heel veel succes vandaag en Martine (als je alweer gaat beginnen??)de training zal wel heel zwaar zijn. Ik durf straks bijna niet meer te beginnen. En ik denk erover om een hangmat mee naar huis te nemen.... dus zal helemaal lastig worden dan!
    Naomi: heel veel plezier op Mallorca, lekker genieten met z´n tweetjes daar!! En vooral niet te bruin worden, durf ik helemaal niet meer naast je te staan.
    Adios!

• 15 Augustus 2006 - 07:10

Wendy En Leah:

Ha lieverdjes,

Ik zit hier op een grauwe dinsdagochtend op kantoor en het is heerlijk om de werkdag te beginnen met al jullie verhalen en de geweldige foto\'s. Wow, Azië is te gek, maar dit is qua natuur en beestjes wel de overtreffende trap zeg maar. Ik ben wel heel benieuwd hoe jullie vliegtuigavontuur is gegaan. Ik heb nu al weer zin in jullie volgende verhaal! Tis is echt superleuk om jullie op deze manier te volgen!

En nu: werken.....

Liefs,