La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van chielental - WaarBenJij.nu La Fortuna - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van chielental - WaarBenJij.nu

La Fortuna

Door: Chantal

24 Augustus 2006 | Costa Rica, Fortuna

Ja ja jullie zullen het wel merken, maar na bijna een week geen internet moeten we alles weer even updaten. Dus bij deze!
Het plan was om vanuit Ojochal nog naar een andere kustplaats te gaan. Zo hebben Marcel en Nicole ons een lift gegeven naar Dominical. Hier vandaan konden we een bus pakken, die over zon 40 km. 4 uur doet... Dit is natuurlijk verre van ideaal, maar goed je wil toch op plaats van bestemming komen. Toen we in Dominical zaten te wachten kwamen we Willy tegen. En Willy wilde ons voor 5 dollar p.p. naar Quepos brengen. Hij zou er 2 uur overdoen. Dus zeker interessant. Dus zijn we samen met een canadees stel bij hem ingestapt. Vervolgens bleek dat Willy helemaal door zou reizen naar La Fortuna. De plaats waar wij eigenlijk heen wilde, maar niet kunnen redden met het openbaar vervoer. Dus met Willy een leuke prijs afgesproken en 's middags om 4 uur aangekomen in La Fortuna. Erg relaxt! Scheelt twee dagen reizen. Onderweg zijn er nog wat schoolkinderen meegelift die lekker ijsjes uit deelde... Erg gelachen!
La Fortuna ligt op zo'n 17 km van een actieve vulkaan Arenal. Dit is een geweldig mooi gebied met erg mooie natuur en bij goed weer zicht op de vulkaan. Je kunt dan zelfs de lava zien. Gisteren hebben we dan ook een hike gedaan door de geweldig mooie natuur naar een mooi uitkijkpunt op de vulkaan. Dit hebben wij op aanraden van Marcel en Nicole met gids Giovanni gedaan. Gio had voor de hike een telescoop bij zich. Tijdens het hiken stopte hij opeens en zet zijn telescoop neer en laat ons dan geweldig mooie dieren zien. Zoals jullie ook op de foto's kunnen zien zijn er een aantal door de telescoop genomen. Dit is echt geweldig, soms een sprintje bergopwaarts richting nog meer dieren. Niet te geloven maar op deze tocht hebben we 3 soorten apen en 3 soorten toekans gezien, div. vogels en wilde zwijnen. Echt erg gaaf! Vervolgens een tijd naar de volkaan gekeken en een schietgebedje gedaan zodat de wolken misschien weg zouden gaan en lava zouden kunnen zien, maar dat is niet gelukt. Wel hebben we 1 flits opgevangen van lava... Heel spectaculair. Vervolgens hebben wij ons laten afzetten bij Tabacon. Volgens de Lonely Planet the garden of eden. Hier is namelijk een bron met thermaal water van de vulkaan. Ze hebben hier allerlei zwembaden en watervallen waar water uitkomt met een temperatuur van zon 40 graden... Echt heerlijk! Genieten dus!
Vandaag hebben we een relax dag. Lekker uitgeslapen en straks bij het hotel een duik nemen in het zwembad en de jacuzzi. Morgen (vrijdag) is Michiel jarig en heel erg ongezellig voor hem, maar we gaan die dag een uur of zes reizen. Hopelijk kunnen we 's avonds een leuk restaurantje vinden om het te vieren..... Tortuguero is de plaats waar we heen gaan. Ligt aan de caribische zee en hier leggen diverse schildpad soorten hun eieren. We hopen dat we deze mogen zien in het national park. Tot snel weer!! En we zijn al een beetje aan het aftellen, want we beginnen iedereen en met name de katjes toch wel erg te missen......

• 24 Augustus 2006 - 20:12

Maikel:

En wij maar zweten in die sporthal :-)

• 25 Augustus 2006 - 06:32

Rianne:

Michiel, gefeliciteerd met je verjaardag!

Het klinkt allemaal geweldig en de foto's zijn echt schitterend!

tot snel,

Rianne

• 25 Augustus 2006 - 08:52

Kim:

Ha Chiel en Tal,
    Chiel nogmaals van harte al zal je dit berichtje later pas lezen. Of je moet naar 6 uur reizen nog zin hebben in het internet! Gave foto's van al die dieren. Wordt moeilijk kiezen welke aan de muur komt zeker!!

Veel plezier daar verder!

Kim

• 25 Augustus 2006 - 15:07

Florence En Serge:

Hey guys,

Geweldige verhalen en superfoto\'s!

Prettige reis vandaag en kan niet wachten tot jullie volgend verhaal!

Florence and Serge

Ps. Mochten jullie daar mijn tweeling broer nog tegenkomen, doe hem dan de hartelijke groetjes!

• 25 Augustus 2006 - 19:25

Ursula:

fantastisch die verhalen van jullie!!! ik ben al aan het schilderen wellicht geinspireerd door jullie verhalen...en michiel van harte he!!!!!

• 26 Augustus 2006 - 13:33

Ton En Ria:

Hoi lieverds, Mooie foto's behalve die spin dan toch. Ben blij dat we ze hier zo niet tegen komen. We hebben gisteren maar een borrel genomen en een appelflap,raar de eerste keer in 28 jaar dat we je niet zagen op of omstreeks je verjaardag. We tellen de dagen met jullie mee af. Nog veel plezier. Kus voor jullie tweetjes.