Bootjes, apen en toekans - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van chielental - WaarBenJij.nu Bootjes, apen en toekans - Reisverslag uit Panama-stad, Panama van chielental - WaarBenJij.nu

Bootjes, apen en toekans

Door: Chantal

07 Augustus 2006 | Panama, Panama-stad

Even een update over onze nachtjes in Panama Stad. Het B&B waar we verblijven is echt super. Het ligt in een mooie woonbuurt boven op Cerro Ancon, een heuvel net buiten de stad. Het pand is omgeven door heel veel groen. Als we wakker worden klinken er allerlei spannende geluiden van buiten. Gewapend met verrekijker spotten we het wildlife vanaf ons balkon.
Het wildlife is met name in ons geinteresseerd als we aan het ontbijten zijn. Met name de aapjes en diverse vogels waaronder dus toekans, gele, blauwe en rode zijn gecharmeerd van onze kruimels.
Daarnaast is er nog een sympathiek ogend beest wat we absoluut niet thuis kunnen brengen. Het heeft het formaat van een biggetje, staat hoog op zijn pootjes en lijkt toch wel een knaagdiertje te zijn. We noemen hem Sammy.
In 2 dagen tijd hebben we de highlights hier in de stad kunnen zien. Gisteren hebben we het kanaal bezocht. Het was heel indrukwekkend om die enorme schepen te zien manoevreren door de Miraflores Sluisen. Lekker gegeten daar ook trouwens. Op de terugweg heel ondernemend een bus gepakt. Dit was zo'n oude omgebouwde Amerikaanse schoolbus met lekkere Salsa op de achtergrond. Na ergens uitgestapt te zijn kregen we onze eerste tropische bui te verwerken. Waar zijn de poncho's als je ze nodig hebt. Bui impliceert regen en dus druppels. Dat was niet het geval. Het ging om stralen, geen druppels gezien. Schuilen onder een afdak was heel gezellig maar toch waren we doorweekt...
Vandaag hebben we het coloniale gedeelte van de stad bezocht. Erg mooi ook. Vooral de rit met de taxi erhee was leuk: "not safe here, you not walk." Prima idee.
Morgen gaan we een eilandje bekijken in de buurt. Stukje varen. Misschien komen we wel walvissen tegen. Overmorgen verkassen we uit Panama Stad. Richting El Valle. Dan weer meer spannende verhalen van reizende oom Roel.

• 07 Augustus 2006 - 22:02

Michiel En Chantal:

Bedankt trouwens voor al jullie reacties! Echt super leuk.
    Ik (Michiel) kan niet slapen bij het idee dat Kim in ons bed ligt, niet mee naar de Efteling is geweest en bovendien mist hij Ursula ook heel erg.

• 08 Augustus 2006 - 02:00

Chantal:

PS. we hebben net ook nog een luiaard gezien. Dus de titel van het bericht is niet helemaal compleet.

• 08 Augustus 2006 - 06:58

Wim En Lijda:

Hoi schatten, Leuk zo'n hoosbui, als ik het zo hoor lijkt het een beetje op een bui in Hongkong maar dan waarschijnlijk nog erger. Hoe warm is het eigenlijk bij jullie? Hier is het te koud en te weinig zon en dat nog de hele week, dus geen zonnige verjaardag, maar dat maken we er zelf dan wel van. Veel plezier, kijk goed uit en tot het volgende berichtje. Liefs lijda/wim

• 08 Augustus 2006 - 09:41

Lijda:

P.S. Waar blijven jullie mooie foto's nou?
    B.v. van al het (on)gedierte dat daar rondloopt?
    Kus lijda

• 08 Augustus 2006 - 10:44

Ton & Ria:

Hoi Panamagangers
    Befdankt voor de update; da's lekker lezen na het post rondbrengen. Zijn ook benieuwd naar foto's. Ik hoop alleen dat je niet te vaak hoort "not safe here..."
    Groetjes
    Ton & Ria

• 08 Augustus 2006 - 23:00

Michiel En Chantal:

de foto's komen zeker, maar in de B&B waar we nu verblijven hebben we gratis internet. Geweldig dus! Alleen geen USB aansluiting om de foto's op de site te zetten. Geloof wel dat dit het enige kleine nadeeltje is van deze B&B. Het is namelijk geweldig hier van alle gemakken voorzien, leuke prijs en hele lieve mensen. Morgen gaan we weer verder naar een nieuw plaatsje. Hoop dat het daar ook zo relaxt is. Trouwens ook nog een kolibrie gezien. Dat is een grote libelle, maar dan wel een echt vogeltje van 4 of 5 gram. Over het weer: temp. rond de 30 's morgens zon, 's middags bewolkt en evt. een buitje en eind van de middag knapt het weer op. Goed te doen dus! Kus en tot later!

• 08 Augustus 2006 - 23:00

• 09 Augustus 2006 - 12:27

Patricia En Rob:

Hai Chantal en Michiel,

Eindelijk een berichtje van ons! Leuk om te lezen hoe jullie het hebben daar in Verwegistan. Echt cultuursnuiven wat jullie doen, soms Amerikaans en dan weer "Panamaans". Hier regent het vandaag ook, maar vast en zeker niet te vergelijken met jullie hoosbui. En zijn jullie nog walvissen tegengekomen?

Groetjes,
    Patricia en Rob

• 09 Augustus 2006 - 18:14

Erwin & Ingrid:

Wauw, het lijkt wel een boek wat ik zit te lezen. Ik hoop dat jullie het schrijven tijdens jullie reis blijven volhouden, het is echt geweldig om jullie zo te volgen. Ben benieuwd wat jullie allemaal nog voor beestjes tegen gaan komen en ofdat er nu al een huwlijksaanzoek is geweest!!!!!!!!!!!! Ik lees er niets over??? Ha ha ha. Veel plezier en geniet van elkaar. Dikke kus Erwin & Ingrid.

• 09 Augustus 2006 - 21:01

Ursula:

het klinkt echt helemaal super..als je naar het strand gaat wil je dan opletten op rode vreemde krabbetjes?

• 10 Augustus 2006 - 11:16

Rob Muller:

Ola Chielental, sinds gisteren heb ik een nieuwe tandarts. De vorige trok met zijn been.